Köpvillkor
- Betalningsalternativ
- Fraktkostnad & leveranstid
- Transport
- Outlöst / ej uthämtat paket
- Reklamationer
- Öppet köp
- Marknadsföring
Betalningsalternativ
- Kortbetalning eller betalning via internetbank (Payson alt PayPal)
Använd Payson eller Paypalför att enkelt och tryggt betala till ColorAy. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).
Läs mer om Payson här: www.payson.se , Läs mer om PayPal här: www.paypal.com/se/
Faktura Ecster (Gamla Handelsbanken Finans)
Vi skickar en faktura tillsammans med din beställning och du har sedan 15 dagar på dig att betala din beställning. Denna tjänst tillhandahålls av Ecster. Vid fakturabetalning tillkommer en faktureringsavgift på 29 SEK- Förskott Swish
- Vi kommer under en testperiod utvärdera betalning via Swish. Swish har ännu ingen företagslösning utan vi har valt att prova betalningarna till ägarbolagets telefonnummer.
- Fraktkostnad och leveranstid
- Fraktkostnaden är 12:-.inom Sverige, 24 sek utanför Sverige. Leveranstiden är normalt 2-3 dagar.
- Transport
- Om varan skadas eller kommer bort under transporten från ColorAy till kunden så är ColorAy (betalnings)ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då kunden återsänder den till ColorAy så är kunden (betalnings)ansvarig.
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart anmäla detta till Posten eller utlämningsstället. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret, skall du kontakta oss. - Reklamationer
- Skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel vara / fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-post (info@coloray.se) så att vi kan rätta till felet. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
- Öppet köp/returer
- Du har full rätt att byta till annan produkt, färg eller att ångra ditt köp inom 14 dagar. Kontakta oss först via e-post (info@coloray.se) innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga. Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Vi kräver att varan ska vara helt oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan avgörs reklamations/returrätten av oss. Finns inga anmärkningar på dn returnerade produkten så sänder vi dig ett utbetalningskort alternativt sätter in pengar på ditt konto på varuvärdet. Vi reklamation nyttjar vi reglerna kring omleverans. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
- Krav om länk till The Online Dispute Resolution website finns sedan 1/1 2016. Så här skriver de ...is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court -> ec.europa.eu/odr
- Returer skickas enl nedan OBS !!!
- Val 1. Vanligt brev: ColorAy, Box 24, 235 21 VELLINGE ( Detta alternativ är osäkrare och större risk för avsändaren, då det inte är sökbart om det ej nått oss )
- Val 2. Rek brev: Red Cactus AB, Box 24, 235 21 VELLINGE ( Endast överenskomna returer hämtas ut av oss )
Marknadsföring
Vid beställning hos ColorAy tackar du "ja" till att få ett första nyhetsutskick via mail.
Utskicken är den enda marknadsföring ColorAy gör mot sina köpande kunder. Vi har full förståelse för att konsumenter inte vill ha många utskick och vi vill
inte uppfattas som spammare. Vill du inte ta emot fler utskick finns länk till detta i första utskicket. Vi respekterar er önskan i så fall. Dock har det tyvärr hänt
att det blivit fel i maillistorna, vi ber verkligen om ursäkt i dessa fall !!
Aktiebolaget Red Cactus SE556661356701 är juridiskt ansvarig för shoppen coloray.se.
Frågor som berör verksamheten hänvisas till e-mail för snabbast och bästa återkoppling.